Texas Hold'em on mahdollisesti jo ennestään tuttu peli. Tein tämän ensimmäisen ohjelmointikurssin päätösprojektina. Fuksivuoden kesälomalla oli vielä aikaa tehdä projekteja ilman huolia ja murheita. Tunteja vierähti varmaan jotain 70h luokkaa kaikkineen säätöineen.

Itse koodihan on ihan järkyttävää katsottavaa, mutta suhteellisen kompleksinen projekti haastoi oppimaan uutta. Tämä oli oikeastaan ensimmäinen oma ohjelmointiprojektini.

Timelapsea työstämisestä trial and error meiningillä voi katsella Youtubesta

Taisin tuolloin ensimmäisen kerran törmätä AI/ML pöhinöihin kun googlasin miten AI pelaajat pokeripeliin pitäisi toteuttaa. Tämä jäi vain haaveeksi kun tajusin nopeasti, että pelkästään pelin tekeminenkin on suhteellisen haastavaa puhumattakaan vähänkään edistyneestä AI:stä. Lopuksi näin plot twistinä AI maksaa "call" aina eli vedättäminen on helppoa. Ei AI:ta suotta kutsuta Tyhäm fukseiksi ;)

Peliä pääsee pelaamaan kun asentaa python 3, lataa Gitistä pelin, unzippaa ja ajaa Peli.py tiedoston. "Main":iksi sitä nykyään kutsuttaisiin, mutta siitä en vielä silloin tiennyt :)

Korkeempi kaksi paria JJ44 voittaa Tyhäm fuksi1:den 6644 kaksi paria. Kuningasvärisuoraa ei ole vielä toistaiseksi tullut eikä montaa muutakaan voittoehtoa ole testattu. Mikäli löydät bugin (Niitä varmasti löytyy) niin ota yhteyttä ja lisään vaikka nimesi tähän alapuolelle :D Kuva Texas Hold'emin voittotilanteesta pelissä